27 жніўня 2020 г.уступіў у сілу дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 мая 2020 г. № 3 «Аб замежнай бязвыплатнай дапамозе» (далей – Дэкрэт № 3), у адпаведнасці з якім Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 31 жніўня 2015 г. «Аб замежнай бязвыплатнай дапамозе» (далей – дэкрэт № 5) прызнаецца страціўшым сілу.
Дэкрэтам № 3 пашыраюцца дзеючыя паняцці:
замежная бязвыплатная дапамога (далей – дапамога)
да дапамогі адносяцца не толькі тавары і грашовыя сродкі, якія паступілі ад замежных адпраўнікоў, але і тавары (работы, паслугі), набытыя (аплачаныя, выкананыя) за кошт названых грашовых сродкаў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь;
нямэтавае выкарыстання дапамогі
нямэтавым выкарыстаннем дапамогі прызнаецца не толькі усталяванае ў дэкрэце № 5 Выкарыстанне дапамогі на мэты, не прадугледжаныя ў плане мэтавага выкарыстання дапамогі (далей-план), але і ў памерах, не прадугледжаных у плане, а таксама пералік (выдача), перадача дапамогі другасным (наступным) атрымальнікам, не названым у такім плане;
зменена паняцце атрымальнікаў дапамогі
атрымальнікамі замежнай бязвыплатнай дапамогі прызнаюцца толькі тыя асобы, якія непасрэдна атрымалі дапамогу ад адпраўнікоў, уводзіцца паняцце «другасныя (наступныя) атрымальнікі» – асобы, якія атрымалі дапамогу ад атрымальнікаў (другасных атрымальнікаў);
устаноўлены новы парадак прыняцця рашэнняў аб вызваленні дапамогі ад падаткаў ,збораў (пошлін)
права вызваляць ад падаткаў, збораў (пошлін) дапамогу, якая накіроўваецца на сацыяльна значныя мэты, прадугледжаныя ў абзацах другім-трынаццатым часткі першай пункта 1 Дэкрэта № 3, прадастаўляецца Кіраўніцтву справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
у іншых выпадках вызваленне дапамогі ад падаткаў, збораў (пошлін) можа ажыццяўляцца па рашэнні Міжведамаснай камісіі па пытаннях замежнай бязвыплатнай дапамогі.
Парадак паступлення ў Рэспубліку Беларусь дапамогі, яе рэгістрацыі (у тым ліку падставы для адмовы ў разглядзе заявы аб рэгістрацыі дапамогі), збірання платы за рэгістрацыю дапамогі, Уліку дапамогі і яе выкарыстання вызначаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь і кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 502/4 «аб мерах па рэалізацыі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 мая 2020 г. № 3 «аб замежнай бязвыплатнай дапамозе».
Формы дакументаў, што прадстаўляюцца ў Дэпартамент для рэгістрацыі дапамогі, справаздачы аб яе выкарыстанні і пасведчанні, устанаўліваюцца Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
ГУМАНІТАРНАЕ СУПРАЦОЎНІЦТВА - адно з цэнтральных накірункаў у сучаснай сістэме міжнародных адносін; траўні мэтай захаванне жыцця на Зямлі, стварэнне спрыяльных умоў для ладу жыцця, вартага чалавека, садзейнічанне развіццю здольнасцяў людзей усіх краін, рэгіенаў і кантынентаў. Ўключае міжнародныя мерапрыемствы па абароне жыцця, здароўя і годнасці маці і дзіцяці, супрацоўніцтва ў барацьбе з хваробамі і голадам, пераадолення непісьменнасці і распаўсюдзе прызнаных міжнародных стандартаў у выхаванні і навучанні дзяцей і падлеткаў.
Гуманітарны праект – гэта праект (дагавор) накіраваны на рашэнне сацыяльна-знакавых задач у сферы аховы здароўя, адукацыі, культуры, сацыяльнай палітыкі, фізічнай культуры і спорту, аховы навакольнага асяроддзя і жыллева-камунальных паслуг, забяспечаны часткова або цалкам за кошт сродкаў замежнай бязвыплатнай дапамогі.
Рэгіянальная праграма – гэта сукупнасць выконваемых гуманітарных праектаў, узгодненых і ўвязаных па тэрмінах, выканаўцам і рэсурсаў, і накіраваных на рашэнне найбольш знакавых сацыяльна-эканамічных праблем вобласці.
Структура гуманітарнага праекта
· Найменаванне гуманітарнага праекта
· Найменаванне беларускай арганізацыі, якая рэалізуе гуманітарны праект, у тым ліку сувыканаўцаў (пры іх наяўнасці)
· Найменаванне замежнага партнёра
· Кароткае апісанне гуманітарнага праекта
· Мэтавае прызначэнне праекта
· Перыяд рэалізацыі гуманітарнага праекта
· Аб'ем фінансавання і бюджэту праекта не менш за 10 000 долараў ЗША ў эквіваленце
· Шматразовасці паступленняў замежнай бязвыплатнай дапамогі (далей - дапамогі) у перыяд рэалізацыі праекта (3 і больш разы)
· Пералік планаваных мерапрыемстваў або мер, накіраваных на рашэнне сацыяльна знакавых задач
· Усталяваны аб'ем фінансавання, у тым ліку з магчымасцю сумеснага фінансавання за кошт уласных сродкаў арганізацыі-атрымальніка і (або) сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовага бюджэту
· План рэалізацыі гуманітарнага праекта, які ўключае графік рэалізацыі, паэтапнае апісанне мерапрыемстваў, неабходныя рэсурсы (персанал, тэхнічнае абсталяванне), тэрміны выканання
· Чаканыя вынікі гуманітарнага праекта
Алгарытм працы
· Выяўленне праблемнай вобласці
· Пошук арганізацыі, якая будзе вырашаць гэта пытанне
· Вызначэнне крыніц сумеснага фінансавання
· Пошук інвестара
· Заключэнне дагавора
· Уключэнне праекта ў рэгіянальную праграму
· Заяўка на праект падаецца на 2 мовах (+ мова краіны-інвестара).