Парадак абскарджвання адміністратыўных рашэнняў

Парадак абскарджвання адміністратыўных рашэнняў

У выпадку нязгоды з прынятым адміністрацыйным рашэннем у дзяржаўнай установе адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" Вы, у адпаведнасці з артыкулам 32 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-3 «Аб асновах адміністрацыйных працэдур», можаце падаць адміністрацыйную скаргу ў вышэйстаячы дзяржаўны орган.

 

Вытрымкі з Закона Рэспублікі Беларусь

ад 28 кастрычніка 2008 г.

№ 433-З " Аб асновах адміністрацыйных працэдур»

 

Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

  1. Зацікаўленая асоба і трэцяя асоба валодаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
  2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйстаячую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скаргаў (далей – орган, які разглядае скаргу).
  3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.

У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.

Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.

 

Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі

  1. Адміністрацыйная скарга можа быць пададзеная ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.
  2. Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).

 

Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі

  1. Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай альбо электроннай форме.
  2. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны ўтрымлівацца:

- найменне органа, які разглядае скаргу;

- звесткі аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не пазначана іншае – - асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу):

* прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) – для грамадзяніна;

* найменне і месца знаходжання-для юрыдычнай асобы;

- Найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў абскарджанае адміністрацыйнае рашэнне;

- сутнасць абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння;

- падставы, па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць абскарджанае адміністрацыйнае рашэнне неправамерным;

- патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;

- пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;

- подпіс грамадзяніна, альбо подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, альбо подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.

 

  1. Адміністрацыйная скарга ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг з выкарыстаннем сродкаў ідэнтыфікацыі, указаных у абзацах трэцім і чацвёртым часткі першай пункта 6 артыкула 14 гэтага Закона.

У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны ўтрымлівацца звесткі, названыя ў абзацах другім–восьмым пункта 2 гэтага артыкула.

У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, якія прыкладаюцца да яе, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.

 

Артыкул 33. Рэгістрацыя адміністрацыйных скаргаў

  1. Адміністрацыйныя скаргі падлягаюць рэгістрацыі ў дзень іх падачы.
  2. Адміністрацыйныя скаргі, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы наступны за ім працоўны дзень.

 

Артыкул 34. Пакіданне адміністрацыйнай скаргі без разгляду

  1. Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі ў выпадку, калі:

разгляд адміністрацыйнай скаргі не адносіцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі;

адміністрацыйная скарга пададзеная неўпаўнаважанай асобай;

адміністрацыйная скарга пададзеная па заканчэнні ўстаноўленага тэрміну і не ўтрымлівае хадайніцтва аб аднаўленні прапушчанага тэрміну.

  1. Адміністрацыйная скарга на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі можа быць пакінута без разгляду ў выпадку, калі:

- не выкананыя патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі;

- у органе, які разглядае скаргу, ужо маецца рашэнне па гэтай адміністрацыйнай скарзе.

  1. У выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, вяртаюцца дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.
  2. Пасля ліквідацыі недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа быць зноў пададзеная ў орган, які разглядае скаргу.

 

Артыкул 37. Тэрмін разгляду адміністрацыйнай скаргі

Адміністрацыйная скарга разглядаецца ў месячны тэрмін з дня яе рэгістрацыі. Заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах могуць быць прадугледжаны скарочаныя тэрміны разгляду адміністрацыйных скаргаў.

 

Артыкул 38. Наступствы падачы адміністрацыйнай скаргі

Падача адміністрацыйнай скаргі не прыпыняе выканання абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.

 

 

 

свернуть
поделиться в: