Парадак абскарджвання адміністратыўных рашэнняў
Парадак абскарджвання адміністратыўных рашэнняў
У выпадку нязгоды з прынятым адміністрацыйным рашэннем у дзяржаўнай установе адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" Вы, у адпаведнасці з артыкулам 32 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-3 «Аб асновах адміністрацыйных працэдур», можаце падаць адміністрацыйную скаргу ў вышэйстаячы дзяржаўны орган.
Вытрымкі з Закона Рэспублікі Беларусь
ад 28 кастрычніка 2008 г.
№ 433-З " Аб асновах адміністрацыйных працэдур»
Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
- Зацікаўленая асоба і трэцяя асоба валодаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
- Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйстаячую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скаргаў (далей – орган, які разглядае скаргу).
- Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.
У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.
Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.
Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
- Адміністрацыйная скарга можа быць пададзеная ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.
- Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).
Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі
- Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай альбо электроннай форме.
- У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны ўтрымлівацца:
- найменне органа, які разглядае скаргу;
- звесткі аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не пазначана іншае – - асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу):
* прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) – для грамадзяніна;
* найменне і месца знаходжання-для юрыдычнай асобы;
- Найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў абскарджанае адміністрацыйнае рашэнне;
- сутнасць абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння;
- падставы, па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць абскарджанае адміністрацыйнае рашэнне неправамерным;
- патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;
- пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;
- подпіс грамадзяніна, альбо подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, альбо подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.
- Адміністрацыйная скарга ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг з выкарыстаннем сродкаў ідэнтыфікацыі, указаных у абзацах трэцім і чацвёртым часткі першай пункта 6 артыкула 14 гэтага Закона.
У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны ўтрымлівацца звесткі, названыя ў абзацах другім–восьмым пункта 2 гэтага артыкула.
У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, якія прыкладаюцца да яе, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.
Артыкул 33. Рэгістрацыя адміністрацыйных скаргаў
- Адміністрацыйныя скаргі падлягаюць рэгістрацыі ў дзень іх падачы.
- Адміністрацыйныя скаргі, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы наступны за ім працоўны дзень.
Артыкул 34. Пакіданне адміністрацыйнай скаргі без разгляду
- Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі ў выпадку, калі:
разгляд адміністрацыйнай скаргі не адносіцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі;
адміністрацыйная скарга пададзеная неўпаўнаважанай асобай;
адміністрацыйная скарга пададзеная па заканчэнні ўстаноўленага тэрміну і не ўтрымлівае хадайніцтва аб аднаўленні прапушчанага тэрміну.
- Адміністрацыйная скарга на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі можа быць пакінута без разгляду ў выпадку, калі:
- не выкананыя патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі;
- у органе, які разглядае скаргу, ужо маецца рашэнне па гэтай адміністрацыйнай скарзе.
- У выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, вяртаюцца дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.
- Пасля ліквідацыі недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа быць зноў пададзеная ў орган, які разглядае скаргу.
Артыкул 37. Тэрмін разгляду адміністрацыйнай скаргі
Адміністрацыйная скарга разглядаецца ў месячны тэрмін з дня яе рэгістрацыі. Заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах могуць быць прадугледжаны скарочаныя тэрміны разгляду адміністрацыйных скаргаў.
Артыкул 38. Наступствы падачы адміністрацыйнай скаргі
Падача адміністрацыйнай скаргі не прыпыняе выканання абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.