Палажэнне аб рэсурсным цэнтры

                                                                      

                                                                      ЗАЦВЯРДЖАЮ

                                                                      Загадчык дзяржаўнай установы            

                                                                      адукацыі “Сольскі яслі-сад”

                                                                                               Ю.В. Касабуцкая

                                                                      “_____”  “____________” 20___ г

 

                                                  

 

ПАЛАЖЭННЕ

аб рэсурсным цэнтры дзяржаўнай установы адукацыі «Сольскі дзіцячы сад»

па тэме «Выхаванне ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны»

 

  1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Дадзенае Палажэнне аб рэсурсным цэнтры (далей – Палажэнне) вызначае мэты, задачы, умовы і парадак арганізацыі дзейнасці, накірункі працы, структуру рэсурснага цэнтра па тэме «Выхаванне ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны» (далей - Цэнтр).

1.2. Рэсурсны цэнтр з'яўляецца структурным падраздзяленнем дзяржаўнай установы адукацыі «Сольскі дзіцячы сад» (далей – Сольскі дзіцячы сад). Арганізацыя рэсурснага цэнтра на базе Сольскага дзіцячага сада не прыводзіць да змяненняў арганізацыйна-прававой формы, тыпу і віда ўстановы дашкольнай адукацыі, не патрабуе унясення змяненяў ва ўстаў.

1.3. У сваёй дзейнасці Цэнтр кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, упраўлення адукацыі Смаргонскага райвыканкама, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" па выхаванню ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны і сучасным становішчам.

     1.4. Цэнтр ажыццяўляе сваю дзейнасць ва ўзаемадзеянні з раённым упраўленнем адукацыі Смаргонскага райвыканкама і іншымі педагагічнымі, грамадскімі арганізацыямі па пытаннях сваёй кампетэнцыі і фізічнымі асобамі, зацікаўленымі ў развіцці сістэмы дашкольнай адукацыі.

1.5. Каардынацыю дзейнасці Цэнтра ажыццяўляе аддзел адукацыі Смаргонскага райвыканкама, раённы вучэбна-метадычны кабінет.

1.6. Цэнтр не з'яўляецца юрыдычнай асобай.

 

  1. МЭТЫ І ЗАДАЧЫ РЭСУРСНАГА ЦЭНТРА

2.1. Асноўнай мэтай дзейнасці Цэнтра з'яўляецца распаўсюджванне перспектыўнага педагагічнага вопыту па выхаванню ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны.

2.2. Задачамі цэнтра з'яўляюцца:

кансультаванне педагагічных работнікаў устаноў адукацыі, аказанне ім інфармацыйна - метадычнай падтрымкі па далучэнню да народнай педагогікі, нацыянальных традыцый;

распаўсюджванне перспектыўнага педагагічнага вопыту, азнаямленне педагагічнай грамадскасці з вынікамі працы па рэалізуюць змястоўных накірунках праз стварэнне і суправаджэнне сайтаў, электронных СМІ, ажыццяўленне выдавецкай дзейнасці;

арганізацыя сеткавага ўзаемадзеяння па адпаведных напрамках развіцця адукацыі.

 

3.АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ ЦЭНТРА.

3.1. Арганізацыйна-метадычная праца:

3.1.1. прадастаўленне наяўных матэрыяльна-тэхнічных, педагагічных, інфармацыйных, інтэлектуальных, праграмна-метадычных рэсурсаў для:

падрыхтоўкі і правядзення семінараў па выхаванні ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны;

садзейнічання функцыянаванню сеткі раённых метадычных аб'яднанняў педагагічных работнікаў;

удзел у рэалізацыі раённых праектах;

арганізацыі метадычных кансультацый;

3.2. Інфармацыйна-метадычная праца:

3.2.1. удзел у фарміраванні банка педагагічнай і метадычнай інфармацыі;

3.2.2. вывучэнне перспектыўнага педагагічнага вопыту і дасягненняў у сістэме дашкольнай адукацыі і іх распаўсюд;

3.2.3. арганізацыя і правядзенне семінараў, практыкумаў і т. д.;

3.2.4. правядзенне праектных работ;

3.2.5. фарміраванне бібліятэкі сучаснай вучэбна-метадычнай і педагагічнай літаратуры;

3.2.1. засваенне інфармацыйных тэхналогій новага пакалення, уключаючы інфармацыйныя тэхналогіі рэальнага часу, высакахуткасны абмен інфармацыяй, выкарыстанне размеркаваных вылічальных рэсурсаў, у тым ліку сеткавых;

3.2.1. выкарыстанне магчымасцяў інфармацыйных тэхналогій для інфармавання насельніцтва аб магчымасцях і дзейнасці рэсурснага цэнтра па тэме “Выхаванне ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны”;

3.2.1. арганізацыя і ажыццяўленне выставачнай дзейнасці па прапагандзе выхавання ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны;

3.2.1. арганізацыя кансультацыйнай дзейнасці па пытаннях выхавання ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны;

3.2.1. узаемадзеянне з іншымі рэсурснымі цэнтрамі;

3.2.1. падрыхтоўка метадычных рэкамендацый;

3.2.1. выяўленне, вывучэнне, абагульненне і распаўсюджванне перадавога педагагічнага вопыту па выхаванню ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны;

3.3. напрамкі работы Цэнтра вызначае дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" ў адпаведнасці з сістэмай работы педагагічнага калектыву па выхаванні ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны, наяўнасцю кадравых, навукова-метадычных, матэрыяльна-тэхнічных, інфармацыйных і іншых рэсурсаў і ўмоў.

 

4.АРГАНІЗАЦЫЯ ДЗЕЙНАСЦІ РЭСУРСНАГА ЦЭНТРА.

4.1 Рэсурсны цэнтр адкрыты загадам загадчыка ад 01.04.2020 года № 16, абумоўлены запатрабаванасцю прапанаванага змястоўнага напрамку дзейнасці.

4.2. Адкрыццё цэнтра ажыццяўляецца пры наяўнасці склаўшайся сістэмы працы педагагічнага калектыву дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" па выхаванні ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны, кадравага складу, гатовага да рэалізацыі навукова-метадычных функцый Цэнтра, матэрыяльна-тэхнічнай базы, што адпавядае змястоўнаму накірунку, праекта, які рэалізуецца цэнтрам.

4.3. Стварэнне на базе дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" цэнтра не прыводзіць да змены арганізацыйна-прававой формы, тыпу і віду ўстановы дашкольнай адукацыі і ў яго статуце не фіксуецца.

4.4. Кіраванне Цэнтрам ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам у вобласці адукацыі і статутам установы дашкольнай адукацыі і будуецца на прынцыпах адзінаначалля і самакіравання.

4.5. Рэсурсны цэнтр ўзначальвае кіраўнік, які назначаецца кіраўніком установы дашкольнай адукацыі па ўзгадненні з кіраўніком упраўлення адукацыі Смаргонскага райвыканкама.

4.6. Кіраўнік Цэнтра нясе адказнасць за дзейнасць цэнтра і падсправаздачны загадчыку дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

4.7. Цэнтр самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця. Дзейнасць цэнтра ажыццяўляецца ў адпаведнасці з сапраўдным Палажэннем.

4.8. Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" для выканання работ, заданняў, звязаных з ажыццяўленнем установай дашкольнай адукацыі функцый рэсурснага цэнтра, яго кіраўнік мае права ўскладаць на работнікаў установы дашкольнай адукацыі з іх згоды дадатковыя абавязкі і працы.

4.9. Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сольскі дзіцячы сад" з мэтай арганізацыі ажыццяўлення ім функцый рэсурснага цэнтра самастойна распрацоўвае і прымае неабходныя лакальныя акты, якія не супярэчаць дзеючаму заканадаўству, статуту ўстановы дашкольнай адукацыі і гэтага Палажэння.

4.10. Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сольскі дзіцячы сад", якая валодае статусам рэсурснага цэнтра, павінна быць наступная дакументацыя:

Палажэнне аб рэсурсным цэнтры;

План працы;

Справаздача аб праведзенай працы;

Загад аб адкрыцці рэсурснага цэнтра, аб адказных за працу рэсурснага цэнтра, аб рэгламенце працы рэсурснага цэнтра;

Пратаколы пасяджэнняў рэсурснага цэнтра, якія разглядаюць арганізацыю і змест работы рэсурснага цэнтра.

4.11. Пры наяўнасці неабходных умоў і сродкаў, пры выкананні функцый рэсурснага цэнтра ДзУА "Сольскі дзіцячы сад" мае права прыцягваць у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам да ўдзелу ў сваёй дзейнасці іншыя арганізацыі, іх асобных работнікаў, іншых асоб.

4.12. Па запыце кіраўніка ўпраўлення адукацыі Смаргонскага райвыканкама, рэсурсны цэнтр дае ім аператыўную інфармацыю па напрамках сваёй дзейнасці.

4.13. Дзейнасць цэнтра можа быць спынена да заканчэння ўсталяванага тэрміну ў выпадку неналежнага выканання прынятых на сябе навукова-метадычных функцый, недастатковай запатрабаванасці педагагічнай грамадскасцю рэалізуецца змястоўнага накірунку, па іншых абгрунтаваных прычынах.

4.14. Падставай для спынення дзейнасці рэсурснага цэнтра з'яўляецца загад кіраўніка ўпраўлення адукацыі Смаргонскага райвыканкама.

 

  1. СТРУКТУРА ЦЭНТРА, КІРАЎНІЦТВА

5.1. Структура цэнтра “Выхаванне ў дзяцей дашкольнага ўзросту цікавасці да нацыянальных і культурных традыцый на аснове этнаграфічнай спадчыны” ўключае наступныя падраздзяленні: інфармацыйна-метадычны кабінет, праблемную групу.

5.1.1. Інфармацыйна-метадычны кабінет

- вызначае метадычныя кампетэнцыі педагогаў, узровень іх педагагічнай культуры;

- ажыццяўляе напаўненне і сістэматызацыю інфармацыйных і метадычных матэрыялаў па тэматыцы;

- змяшчае інфармацыйныя і метадычныя матэрыялы на сайце;

- акумулюе педагагічную літаратуру і педагагічны друк па тэме рэсурснага цэнтра;

- інфармуе педагагічны калектыў аб наяўнасці матэрыялаў, уключаючы інтэрнэт-рэсурсаў, па тэме рэсурснага цэнтра;

- афармляе і абнаўляе выставы метадычных матэрыялаў па праблематыцы рэсурснага цэнтра;

- выступае з аглядам літаратуры па тэме рэсурснага цэнтра на педагагічных саветах, пасяджэннях рэсурснага цэнтра.

5.1.2. Праблемная група рэсурснага цэнтра:

- плануе працу рэсурснага цэнтра;

- арганізуе і праводзіць майстар-класы, семінары, практыкумы па тэме рэсурснага цэнтра;

- аналізуе вынікі работы рэсурснага цэнтра;

- распрацоўвае метадычныя рэкамендацыі па праблеме ўзаемадзеяння сям'і і ўстановы дашкольнай адукацыі;

- узаемадзейнічае з педагогамі раёна, аказвае кансультацыйную дапамогу.

5.2. Непасрэднае кіраўніцтва цякучай дзейнасці рэсурснага цэнтра ажыццяўляе кіраўнік, прызначаны загадам загадчыка на базе якога функцыянуе рэсурсны цэнтр.

5.3. Да працы рэсурснага цэнтра можа прыцягвацца навуковы кіраўнік (кансультант) інавацыйных і эксперыментальных праектаў, ажыццяўляць кансультацыі на дагаворнай аснове, пры гэтым аплата працы можа вырабляцца і з прыцягнутых пазабюджэтных сродкаў.

 

  1. ФІНАНСАВАННЕ ДЗЕЙНАСЦІ ЦЭНТРА

6.1. Фінансаванне дзейнасці Цэнтра ажыццяўляецца за кошт бюджэтных сродкаў, што выдзяляюцца ўстановам адукацыі, а таксама іншых крыніц фінансавання, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

  1. ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

7.1. Палажэнне аб рэсурсны цэнтры ўступае ў сілу пасля зацвярджэння загадам загадчыка ўстановы дашкольнай адукацыі.

7.2. У сапраўднае палажэнне могуць быць унесены неабходныя змяненні і дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.