Ва ўстанове адукацыі «Сольскі дзіцячы сад» функцыяніруе пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі
Заняткі праводзіць настаўнік-дэфектолаг першай кваліфікацыйнай катэгорыі
Тур Наталля Уладзіміраўна.
Графік работы настаўніка-дэфектолага ў ПКПД
дзяржаўнай установы адукацыі
“Сольскі дзіцячы сад”
Панядзелак | Аўторак | Серада | Чацвер | Пятніца |
8.00-9.00 9.55-13.25 |
8.00-8.45 9.55-14.00 |
8.00-9.05 10.00-13.55 |
8.00-8.40 9.55-13.30 |
8.00-8.45 9.55-10.30 11.05-14.05 |
Індывідуальныя і групавыя заняткі праходзяць у першай палове дня.
Дзіця не нараджаецца з мовай, якая склалася. Паступова, крок за крокам, ён вучыцца правільна і выразна вымаўляць гукі, звязваць паміж сабой словы, будаваць сказы, ясна і паслядоўна выкладаць свае думкі. Але, на жаль, часам моўнае развіццё адбываецца са спазненнем або з асаблівасцямі развіцця. У гэтым выпадку дапаможа лагапед – спецыяліст, які выпраўляе парушэнні мовы.
Насуперак распаўсюджанаму меркаванню настаўнік-дэфектолаг не толькі «ставіць» гукі. Бо наша мова– гэта не толькі гукавымаўленне (уменне правільна вымаўляць гукі роднай мовы), але і:
* слоўнікавы запас;
- фанематычнае ўспрыманне (уменне на слых успрымаць і адрозніваць гукі);
* граматычны лад (уменне ўтвараць новыя словы, злучаць словы ў сказе, правільна ўжываць канчаткі слоў і г. д.);
Звязная мова (уменне складна выказвацца, складаць апавяданні па малюнках, з уласнага вопыту, і нарэшце, складаць казкі, фантазіраваць).
З дзецьмі праводзяцца групавыя і індывідуальныя заняткі.
На групавых занятках па развіццю лексіка-граматычных катэгорый вядзецца праца па пашырэнню і актывізацыі слоўнікавага запасу дзяцей назвамі прадметаў, іх частак, якасцяў, дзеянняў, на правільнасць суаднясення слова з прадмета. Уводзяцца і ўдакладняюцца абагульняючыя паняцці. Фарміруюцца і развіваюцца словаўтваральная функцыі мовы і словазмяненне.
На групавых занятках дзеці вучацца складаць розныя мадэлі сказаў, пераказваць і складаць апавяданні па дэманстрацыі дзеянняў, серыі сюжэтных карцін, сюжэтнай карціне, асабістаму вопыту, апісальныя і творчыя апавяданні.
Акрамя таго, дзеці вучацца правільна пвымаўляць вывучаемы гук, дыферэнцаваць яго на слых і ў вымаўленні, выконваць гука-літарны аналіз і сінтэз складоў і слоў.
На індывідуальных занятках з дзецьмі праводзіцца:
- Артыкуляцыйная гімнастыка;
- дыхальная гімнастыка;
- пастаноўка гуку;
- Аўтаматызацыя навыку вымаўлення гуку;
- дыферэнцыяцыя змешаных гукаў;
На ўсіх вышэйпералічаных занятках праводзіцца ўдасканаленне маторных навыкаў, каардынацыі, арыентоўкі ў прасторы і канструктыўнага праксісу. Гэтая праца ўвязваецца з развіццём моўных навыкаў і фарміраваннем адпаведных паняццяў. У аснову яе пакладзена фарміраванне паглыбленых уяўленняў, рэальных ведаў дзяцей пра навакольны свет. На гэтай прадметнай базе будуецца развіццё іх мовы.
Асноўныя напрамкі працы настаўніка-дэфектолага ў ПКПД:
*ДЫЯГНОСТЫКА, ПРАФІЛАКТЫКА І КАРЭКЦЫЯ ПАРУШЭННЯЎ ВУСНАГА МАЎЛЕННЯ .
* Артыкуляцыйная гімнастыка (гімнастыка органаў артыкуляцыйнага апарата) – вельмі важная для пастаноўкі пэўных груп гукаў, бо мышцы органаў артыкуляцыі дзіцяці не зусім сфарміраваныя і патрабуюць развіцця.
* Пастаноўка, аўтаматызацыя і дыферэнцыяцыя гукаў.
* Увядзенне гуку ў мову, развіццё звязнай мовы.
*Развіццё лексіка-граматычнага боку мовы.
* Развіццё дробнай маторыкі.
* Развіццё дыхання.
* Развіццё рытму мовы.
Залічэнне ў пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі
Залічэнне дзяцей у пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі для заняткаў з настаўнікам-дэфектолагам ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.
Для атрымання заключэння, на падставе якога ажыццяўляецца залічэнне, неабходна прайсці ПМПК у ЦКРНіР па адрасе: г.Смаргонь, вул. Я. Коласа, д. 17, корп. 3, Тэлефон: 8 (01592) 4-84-76, час працы: з 8-00 да 17-00, абед з 13-00 да 14-00, сб., нядз. – выхадны.
Для праходжання ПМПК неабходныя наступныя дакументы:
медыцынская карта дзіцяці або выпіска з яе (прадастаўляе ўчастковы педыятр па месцы жыхарства);
медыцынская даведка аб стане здароўя (з указаннем наяўнасці або адсутнасці псіхіятрычнага ўліку);
псіхолага-педагагічная характарыстыка, якая прадстаўляецца установай адукацыі, якое наведвае дзіця;
работы дзіцяці (малюнкі і інш.).
Псіхолага-медыка-педагагічнае абследаванне ажыццяўляецца ў прысутнасці законных прадстаўнікоў дзіцяці. Па выніках абследавання выдаецца заключэнне.
З заключэннем ЦКРНіР або яго копіяй неабходна прыйсці да настаўніка-дэфектолага дзіцячага сада для залічэння дзіцяці на заняткі.
Прыём дзяцей у пункт ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі, на базе якога адкрыты пункт, са згоды законных прадстаўнікоў на падставе спісу дзяцей, якія маюць патрэбу ў карэкцыйна-педагагічнай дапамозе, зацверджанага дырэктарам дзяржаўнага ЦКРНіР.